Konsultationen i Horsens

Opdateret 28. jun. 2014

Lokaler

Beliggende på akutgangen Horsens Sygehus. Indgang fra Sundvej via ambulanceindkørslen. Lægevagten har 2 Parkeringspladser ved indgang B. Regionshospitalet Horsens har valgt at indføre betalingsparkering døgnet rundt på Regionshospitalets parkeringspladser.  Det gælder desværre også de pladser der er reserveret til lægevagten.

Nøglebrikkerne giver adgang gennem indgang B.

Konsultation 1 og 2  samt behandlersygeplejerskens rum ligger for enden af gangen tæt ved venteværelset og tæt ved hinanden.  Skadestuen ligger på samme gang som lægevagtkonsultationerne.

Et blåt ringbind i lave skab overfor skrivebordet indeholder forskellige relevante oplysninger.

Elektronisk nøglebrik

til lægevagtkonsultationens døre, medicinskab og computerskab ligger i medicinskabet i skadestuen på Horsens sygehus.  Man henvender sig til en sygeplejerske og beder om nøglen mod kvittering og oplysning om vagt-id. Denne nøgle er til uden-distriktslæger, rådighedsvagten og uddannelseslæger. Husk at aflevere nøglebrikken samme sted igen. Praktiserende læger og vagtlæger har egne elektroniske nøgler.

Samme sted afhentes Ruko-nøgler til hvilerum i bygning E. Til nattevagten og taxachaufføren

Der er kode på adgangen til vagt-soveværelset.  Nøglebrikken skal som hidtil føres forbi registreringsenheden, og herefter skal indtastes kode: 9311.

Der er ingen ændringer vedr. adgang til konsultationerne.  Der skal fortsat benyttes nøglebrik, som hidtil.

Har du spørgsmål eller problemer vedr. adgang og nøglebrik, så kontakt Teknisk afd. på tlf. 7842 7710/11.

Infostander

Står ved skranken. Pt. kører sygesikringskortet igennem og markeres nu som ankommet i lægevagtssystemet.

Telefon

Findes i begge konsultationer.  75616528. Desuden intern tlf. til alle sygehusets afd.

Utensilier m.v.

Nøglebrik til medicinskab. I denne ligger lænket nøgle til køleskab.

I medicinskabet findes det af vagtudvalget vedtagne. Ikke morfica eller anden vanedannende medicin

Urinstiks, CRP,Hgb, BS og Strep-A er i sygeplejerummet

EKG og INR via bioanalytiker.

Printerpapir  og papirruller til Infostander i  det lave skab overfor skrivebordet

Opfyldning af skabe: Når en bakke i skabet er tom tages brikken af og hænges på indersiden af skabsdøren. Bakken bagved trækkes frem og den tomme sættes nu bagved. Hvis noget akut skulle mangle kan man altid bede om noget hos personalet.

Kitler i et af de lave skabe

Brugte utensilier

som sakse, pincetter o.sv lægges i  trådbakke og fjernes daglig  med samtidig opfyldning.

Rengøring

Almindelig oprydning sørger man selv for, og det forventes at lokalerne efterlades i ryddet stand.

Serviceassistenter sørger for  rengøringen i øvrigt og kan hidkaldes til nødvendig akut hjælp.

Køkken

Findes ikke, men kaffe kan købes for få kr. i skadestuens personalerum.

Toilet

Flere steder og specielt ved siden af sygeplejerske opholdsrummet midt på gangen.

Overfaldsalarm

Findes i begge konsultationer. Går primært til informationen-> personale og serviceass. Kommer til undsætning.

Hjertestop-knap

Ved hjertestop kan lægevagten altid tilkalde hjertestopteam via hjertestopknappen der er i begge konsultationer

Andre akutte situationer

I andre situationer med behov for akut assistance kan hospitalets læger altid involveres – herunder også, når der vurderes at være behov for lægeledsaget transport til andet hospital

I disse tilfælde kontaktes:

Akutlæge på 25270 for medicinske patienter (efter 23 og før 8 medicinsk mellemvagt på 26713)

Kirurgisk mellemvagt på 26311 for kirurgiske patienter

Personale

Vi  har en behandlersygeplejerske eller ass. sygeplejerske til at hjælpe i konsultationer.